Wednesday, December 2, 2009

PROJEK SEM 03

Assalamualaikum wbt..
hmm...
xdak menda pown nak tulis kat cnie..
saja2 jek singgah..ewah2..igt mak bapak dia punya jalan kah??sukasuki nak singgah??
huh! ADA JALAN KE HAH KAT SINI???!!
errr,xda2..sila2..silakan jalan yer cik akak manis lagi comel dan muntel..(muntel?apekemendewnyer tuh??aku pown xtau..hahaha)
**alhamdulillah..baru sudah minum kopi nieh..meh ar minum skali..skali je tau..tp bancuhnya sendirik jugak k..hahaha..skang kul 3.00 pagi**
haisshhh...xda menda pown nieh...
hmmm...kita layan gambar lah ek..
gambar masa PROJEK PENYELIDIKAN AYAM..SEM 03 di UPMKB..amali untuk subjek POLTRI..

Mula2 kami sekelas dalam amali nie buat persediaan untuk menerima anak2..err,maksud aku anak2 ayam..staf turut membantu kami..seharian kami di reban..siap ada yg beranggapan kerja ini adalah kerja yang aman..AMAN ya tuan2 dan puan2..xcaya??tgok la sampai ada yg buat 'peace!'..ramlee nama dia..nama manja tuh..nama sebenar lain plak..hahaha..nie demo jek..tak di lupakan buat incik borhan(baju merah bertopi)..nie pown nama spesel..nama btol lg sodap..hehe..tgl kenangan sem03 bersama2..
yang nie baru la untuk kumpulan aku..KUMPULAN 03..kumpulan paling besh..sebabnya,ayam gemok2...berat woo..kami nyer kenyataan paling ngancam--> 'apa yang PENTING??AYAM KAMI!!' hahaha..yang bertinggung xbrapa nak sopan 2 ketua kumpulan aku..anwar nama dia..nama manja??laling kot..hahahaha(TERgeli plak...hahaha..gurau jek k..lorh,sapa cakap serius??hahahah)yang baju itam g0lap 2..(ade hitam cerah ke??)..ahli kumpulan aku gak..nama mesra dia,muaz..nama betol pown muaz..hahahaha..'girls xbuat keja keeee....???...ahaa,ada2..time nie girls ada keja balik tabir...ahahahaha..'
haaa,nie baru girls interpremmm..kumpulan aku ada 6 ahli..6 orang la..xkan 6 ekor lak??hahaha..2 f0r boys,4 f0r girls..sorang dapat dua...ekekekeke...ngarut.. "apa dapat2???" haha..ok2,yang baju putih 2 nama spesel dia ct..spesel bukan..simple but simple lah..hahaha..yang pakai baju biru n kuning 2 plak jaja..kami 3 org nginap di blok yang sama..sorang lg??xde dalam gambar nie..dia di balik tabir..nurul namanya..yang dalam sangkar..opsss,reban 2 plak..sapa xkenal mmg arr..dah lama idop la kot..sampai rabun xkenal sapa 2..aku lorh..ahahaha..cumil bukan..ok2,bukannn...huhuhu

hah!!yang nie gambar gedik..a.k.a. photogewdicksssssssssss tymezzz...sementara tunggu anak2 kami..haa,anak2 ayam ya tuan2 dan puan2..buat2 lupa plak eh..kami pown sempat la berposing2 ala2 dah posing nak masok majalah..habes cun lah 2 ek princess ye yang tudung oren tuh??..sukasuki aku lah weh,cun hape...huh!blah kau skang shuha!!hahahaha

okkkkkkk...anak2 ayam dah sampai..umo anak2 ayam yg di kasihi nie baru sehari..mmg btol2 bayi ayam lah...ahahaha tgok 2 dtg bertandang ke reban mewah nie ngn lori tau..lori putih..hahaha..saje cakap,kot la buta warna ke..hehe.. :p
habes ideal lah beratnye tuh..model ayam kami..37 gram yer tuan2 dan puan2...

wahhhhhh,sume model penternak ayam berjaya nieh cumil2 belaka yah...bkn kamu la cik yah..ahahaha...cik yah pegang ayam yg nak di masak saja oke..weee~~jgn maraa aa...MasyaAllah...cumil sungguh girls di atas kan..tambah2 lg yg pakai sarung tangan tuh..bukan aku takot,tp langkat berjaga-jaga nt ayam 2 sakit ke kot2 terkena tgn aku yg lembut nie..eh3,nape lak nak sakit kalo dah tgn lembut..hah,skali lg..blah skang shuha!!hahahaha...alasan jek.."Ya,saya tak berani nak pegang ayam sebab terasa dia mengkodek-kodekkan badannya..suam sejuk saya rasa.."

hah..yg nie plak time nak menVAKSINkan ayam2 nie..dah besar mereka..sihat walafiat ya...vaksin yg perlu di titiskan ke dalam hidung dan di kepaknya..xsakit pown..tp stress sket jek..ahaha..ha?nape pakai mask?biasalah..sepatutnya all da time kena pakai..tp time vaksin nie,sebagai langkah berjaga-jaga ya tuan2 dan puan2...siapa 2?classmate aku..muzzammil n mustakim..jgn marah ea..

then...bila dah cukup umo..kene lah makan mereka..eh2,tak tak..sembelih dulu..penyembelihan perlu di lalukan ye anak2(anak2 plak dahh...)..secara manual n semi-manual(lebih kurang auto gak la..sbb pakai mesin tambahan..)..lihat riak wajah mereka2 ini..wajah ceria gumbira..tp hati penuh kedukaan..yalah,terpaksa mengKORBANkan anak masing2..ahahaha2 ekor time manual,n 2 ekor time semi-manual..kalo agak muka xkenal 2,anggap saja mereka pelakon tambahan kami..ahahahaha...(sangat cumil bukan...)

hari2 terakhir untuk memberi makan kepada anak2..time nie H1N1 tengah mengGILAAAA..beware everyware someware and whatever ware..gunalah mask dengan sebaik yang mungkin..pesanan dari penaja..yg xbole blah bergambar ngn puan ayam tuh..terasa mcm artis sekejap..ahahah..

akhirnya....makan timeeeeeee....jemput2..sila2 tambah nasi..mewah kami..bulan puasa time nie..sahur mewah kami sekumpulan..mana tidaknya..ayam saja santapan kami..semua girls yg masak tau..masak mcm mana?adalah..huh,xkan nak gtau gak kot..rahsia kerajaan kumpulan 03..xgitu kawan2..?heehehhe...santap apa??

nie listnya...

  1. begedil ayam(spesel..sebijik kalo nak beli RM0.50..haha)
  2. ayam goreng berempah
  3. ayam goreng lada hitam
  4. ayam goreng tepung
  5. ayam masak cili padi(bravo!paling sedap!!)
  6. sup ayam(sedappp...sbnrnye sup tulang ayam..hehe)
  7. tomyam ayam(p0wn sedap..mudah je nak sediakan nieh)

selesai lah sudah ini cerita...kisah ayam bersama penjaga2nya...PROJECT IN MEMORIES...hahaha

::tatatititutu::

4 comments:

Nurpelita_01 said...

huhu, sioknye...besh betul dpt jd mak n ayah pd ayam2 yg bru lahir tu....dr kecik sampai ke besar ek, korg jage diaorg...ehh, silap.. dia'ekor ayam2 tuu...huhu...congratz!!~ ;)

shUhashUhi said...

hahaahaaa...alhamdulillah...berkat doa tep2..bg mkn hari..shari 2x..membesar dgn sihat..mkn pown sodap..hehe

slumbers said...

shue.......ada gak sy disitu..best2...hehehhee

Anonymous said...

kenangan terindah..semua dlm ingatan :)

Post a Comment

baby ucuk & me

baby ucuk & me
love each 0ther

:: my ucuk & me ::

Agak2 bila si shuhashuhi nie akan capai target berat badannya??

~~titipan CINTA sampai nanti sampai MATI~~'s Fan Box

CHUBBY GIRL'S BUFDAY