Thursday, August 12, 2010

Mayat bayi dalam lubang kumbahan najis



TANAH MERAH 12 Ogos – Ketika Kabinet hari ini mengarahkan individu terlibat dalam kes pembuangan bayi disiasat mengikut Kanun Keseksaan iaitu membunuh atau cubaan membunuh, satu lagi mayat bayi ditemui dibuang di sini hari ini.

Tanpa perikemanusiaan serta menghormati kedatangan Ramadan, bayi perempuan yang masih bertali pusat itu ditemui di dalam lubang kumbahan najis di belakang asrama sebuah kolej di Bandar Bukit Bunga.

Mayat bayi malang yang dipercayai dibuang sejak seminggu lalu itu ditemui kira-kira pukul 5 petang oleh seorang murid, Mohd. Arif Ibrahim, 8, ketika sedang bermain berhampiran kawasan tersebut.

Mohd. Arif ketika ditemui hari ini berkata, bau busuk dari lubang najis itu menyebabkan dia dan tiga lagi rakannya berasa curiga lalu segera menyiasat puncanya.

“Semasa bermain kami terhidu bau busuk lalu saya pergi tengok dan nampak macam mayat bayi sebelum panggil rakan lain.

“Saya pun panggil rakan lain dan bila tengok betul-betul memang sah ia mayat bayi yang sedang tertiarap,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Sepasukan anggota polis termasuk Unit Forensik tiba di tempat itu kira-kira pukul 7 petang dan mengambil masa selama 45 minit untuk mengeluarkan mayat bayi itu sebelum dihantar ke Hospital Tanah Merah untuk bedah siasat.

Pemangku Timbalan Ketua Polis Kelantan, Asisten Komisioner Mazlan Lazim ketika dihubungi hari mengesahkan penemuan bayi itu.

sumber : sini

ish3...apa nak jd manusia zaman skang..dah la bumi kita dah tua...(pesanan utk sume n diri sendiri jugak..)

wasalam..

5 comments:

cik kumbang said...

huhu...xberperikemanusiaan langsung la kan...~
sian baby yg xbersalah tu...

post terbaru

shUhashUhi said...

tau xpe...huhuhuhu...sian....

Mia-Ina said...

ya allah, kes demi kes penuh psl buang bayi ni...kenapa la ada manusia camni..klu dh x tahan sgt, kahwin je la..jgn buang2x bayi camni

shUhashUhi said...

itulah kak..bila yg dah wajib kawen masih xkawen,cam nieh lah jdnya..tp kdg2 yg xwajib kawen lg p0wn dah bperangai mcm dah kawen..alamatnya,r0sak la..mintak di jauhkan lah kita dr semua nieh..nauzubillah..

shUhashUhi said...

itulah kak bila org yg dah wajib kawen tp masih xkawen2..tp ade gak yg xwajib kawen lg dah pepandai bperangai n bpelakuan mcm org yg dah kawen..inilah alamatnya..minta kita di jauhkan lah dr semua nieh..nauzubillah..

Post a Comment

baby ucuk & me

baby ucuk & me
love each 0ther

:: my ucuk & me ::

Agak2 bila si shuhashuhi nie akan capai target berat badannya??

~~titipan CINTA sampai nanti sampai MATI~~'s Fan Box

CHUBBY GIRL'S BUFDAY