Monday, February 15, 2010

MIXED UP

salam..
sebenarnya banyak menda aku nak buat ari nie..
tp semuanya hancur musnah punah harapan..(pehhhh)
gara2 terpesong dari niat utk bangun awal..(sebenarnya mana ada terpesong,cuma kurang dengar alarm handphone saja)


apa yg seharusnya aku buat:
  • mandikan kuda peliharaanku..eh,tak tak..kudaku lari gagah berani..nonono..acctually moto aku..dah lama tertangguh nak basuh dia..jgn sampai dia merajuk dah la ngn aku..
  • belek apa2 yg patut utk sukan UNIPUTRA n MAJLIS MAULIDUR RASUL yg akan di adakan xlama lg..nampak mcm xbyk keja,tp macam rumit sbb kena handle orang..n bkn senang nak handle orang..dan bukannya orang-orang yang ada kat tgah padang yg slalu korang nengok..
  • kemas bilik..yg aku sempat buat masa ari jumaat mlm..2p0wn 2jam ja aku proses2 bilik aku..almaklumla..bilik utk 2org aku dok sorang..mau aku xkongker habes???n sbb 2 jgak la tempat yg aku nak ngemas nie double dari biasa..ahahha..xpa2...yg paling aku xpuas hatinya bila ada ja semut dok melata lam bilik aku nie..aku xkisah acctually..tp bila org mai buat lawatan sosial kat bilik aku n terserempak plak ngn pak incik n mak incik semut2 nie,xke diorg ckp aku nie pengotor???ciss..sape brani ckp aku cen2 mmg dah xlama lah...ahahahaha...hakikatnya aku dah cuba sedaya upaya aku utk meng'lesap'kan pak incik n mak incik semut2 tersebut...(sedey nie)
  • nak melapangkan dada ngn kuar bercuti or g trip memana yg mmg bole menenangkan jiwa..yg mana aku kura ngn hati yg terbuka(hati pown boleh buka oke)..yg xda org nak pksa2 ajak kuar..tp pksa pown oke gak kot..cuma mcm xkena masa..mood aku xmenentu skang..swing sana swing sini...tiba2 tingat chken wing...huuhuu..(xda kena ngena oke!!!)

tp apa yg aku dah buat ari nie????:

  • bagun mcm awal tp mcm lewat jugak...(ape yg ko merapik nieh shuhaaaa!!!)hahaha dan ini mempengaruhi segala kerja2 yg patut aku buat...ahahaha
  • mandi pown agak separuh lewat...(skali lg,apa yg sbnrnya nak di sampaikan nieh haaa...)huhuhuhu...yela bila dah bgun awal tp mcm lewat so mandi pown separuh lewat la...
  • pkir2 kejap keja apa yg perlu aku buat..yg mana rasa tertangguh...(n aku buat meeting kecil wif my ajk..thx uolls~~walopown ada separuh yg g trip ke Miri lah,Kuching la..n aku tetap di Bintulu..manjaga blok yg dah di amanahkan..
  • lunch merangkap b/fast...makanan rutin students...megi megi megi..seb bek rambut aku maintain straight..ahahaha(xda kaitan)
  • tiba2 my member a.k.a. my cosmate ajak mkn nasi kat bilik dia..(murah rezeki n mybe langkah kanan jugakk..TQ frensssss) sedap tau walopon mkn nasi ngn sardin n sayur kubis..n xlupa kicap cap kipas udang..ahahaha
  • n terlaksanakan plan last minutes...membuat asap beramai2...bkn BBQ la wehh..sekadar mencantikkan bahasa..kami memasak beramai2..share2 duit,pergi beli,n balik masak,lastly mkn bersama2...11 orang semuanya..masuk kepala..time masak pown boleh main2..n many things happen at that time..(mybe boleh di ceritakan kepada anak cucu..ahahaha dah mula mengarut lagi minah nieh... sha la la la...)
  • bila dah makan,badan pown makn berat n mata juga terlibat..memberatkan mata..menjadikan badan mau landing saja di katil...opssss,no no no...baru sudah makan oke...baiklah baiklah...
  • tonton PISAU CUKUR dulu dalam menurunkan segala makanan yg dah di makan td dgn sebaiknya...dah hbes tgok cerita,on9 la sesambil..
  • n now i'm here...
wahhhh,dr apa yg patut buat(sikit je tgok listnye...n apa yg dah buat mcm terlebih list pulak...hagagagaga...


~~itulah kehidupan...apa yg di rancang xsemestinya terlaksana n ada jugak yg di rancang pada saat2 akhir akan terlaksana..semua atas keberkatan plan dan dengan izinNYA,iaitu Yang Maha Esa..~~


n lagi 1,apa yg kita buat jugak xdapat nak puaskan hati sesiapa..cuba lah sekuat hati n sedaya upaya kita..kalo mmg dah tersurat begitu,maka begitulah...kalo begini,begini lah..tp kita jugak xboleh la nak menanti n mengharap saja sesuatu turun dari langit utk kita..(apa korang igt cite d0ngeng ke hah...ahahaha)

n berbalik mada topik yg mixed up nieh..mmg xdinafikan mood aku mmg agak swing sejak 2 menjak nieh..kejap happy,kejap moody,kejap geram,kejap suka..(tp aku masih belum gila ye..jgn terlintas pown di fikiran korang nak anta aku g tanjung rambutan ke hape ke..tp lau nak bg rambutan aku on saje...)hakhakhak...

tgok2,gelak plak..td sakit hati..ngeee ngeee ngeee...
yela2,aku xgila tp mungkin sedikit gila-gila...


hmm,tp xapalah...aku cuba bertahan..sabar..sabar..n sabar..kuat selalu...n igt pesan MAK N ABAH..(owhhhh,rindunya kat mak n abah...adik ku jugak...)adik aku skang dah ada teman baru...awek baru la kot...ahahaha...xnak berpisah kata dia..mkn kenduri xmau,mandi pown susah nak suruh..ahahaha(kes lain dah nieh)hahahaha

kalo nak tau gak sila baca entry aku yg lepas nie..adik aku nak sgt,n skang dia dah dpt apa yg dia nak..hehehe

klik : sini

n last but not least,my baby face(adesssssss,skali skala oke nak jd baby la jgak...)dah burn..kena panas slau..org kata aku g berjemur panas...eh ehhh,aku bukan sengaja2 nak berjemur k..jemur ada sebab..n da reason is utk blok terchenta...my BLOK F...huhu...hitam pown hitam lah...

ramai sudaaaa yg tegor..apsal hitam sgt lah,teroknya burn muka lah..
and xketinggalan komen2 nakal..


"hah,lepas nie boleh la kawan ngn org yg sama kulit ngn u.."


huhuhu
(u know what i mean kan..huh,xsangka sanggup dia ckp aku cen2..tp xpa,sbb syg aku anggap dia gurau saja...mcm pujuk diri sendiri la..)n ada jugak yg ckp...


"aik,bkn mmg dah sedia hitam ka muka tuh??"


...cesss...yalah,aku saja yg hitam n that person putih...putih la sgt kan..seb bek i bek hati n xterasa sgt..(padahal harap dia ckp lain..mybe ckp ala,nt ok balik lah...xpown ckp la hitam pown ada org nak ka hapa ka...huagrhhhh3)
perasan sgt dah nieh..oke,turunkan vol perasan sket...agagaga


n rasanya ini saja kali nie yg aku nak kongsi ngn korang...TQ kalo sudi baca..TQ jgak kalo sudi bukak tp xbaca..

ada gambar yg aku nak tunjukkan korang sbnrnye,,tp apsal ntah mlm nie,aku xdpt nak upload la nk bg korang tgok..so sorry..len kali jelah ea..my lappy buat hal sket..bg peluang lah nieh...hahaha..k c uolls next entry..
daaa

with love,
shue-dee

No comments:

Post a Comment

baby ucuk & me

baby ucuk & me
love each 0ther

:: my ucuk & me ::

Agak2 bila si shuhashuhi nie akan capai target berat badannya??

~~titipan CINTA sampai nanti sampai MATI~~'s Fan Box

CHUBBY GIRL'S BUFDAY