Wednesday, June 16, 2010

pejuangku cedera

salam..
dear bLog..
u.....aku nak cite sal my mr. x nieh..
sambungan epis0d entry nieh sini

salam..
dear bLog..

hmm,apa dah jd ea dgn dia (Mr. X) yg g kursus ke sabah utk wat latihan penerbangan udara??
selamatkah dia??
cedera kah dia??
sihat kah dia??
mcm mana lah dia skang??
adakah aku dpt lg mendengar gelak tawanya yg begitu galak??
hmm..

nantikan next entry b0ut him..

missing u,
shuha shuhi

hmm,aku ringkaskan cite jelah..dia cedera sket kat pergelangan kaki..masa buat pendaratan ada kesilapan teknikal sket..adalah lagi 4,5 org yg sama kes ngn dia..n alhamdulillah,suma selamat..xdak yg cedera ter0k atau p0wn yg meragut nyawa..huhu..lega sgt..chewahh..yelah..sepat0tnya xleh bhubungan..maksud aku masa latihan tuh xleh nak call2 org luar..tp tiba2 dpt panggilan..kul 4 pagi lak tuh..xke hairan..ntah berita apalah yg aku nak terima pagi2 buta nieh..huhu..n yg terkejut skali xsangka dapat dengar suara dia..fuhh,hilang ter0s ngnt0k aku tau (gedik sket)..dia kat wad h0spital di0rg lah..dia bgtau dia terseliuh..hmm,xkan la terseliuh sket da kena tahan wad kan..ter0k la jugak tuh..sbb tulang dia ada lari sket..but its ok..dia KUAT..hehe..i kn0w u!! chewahh.. n dia dpt MC..sbb dpt kecelakaan/kecederaan time latihan..n dat day jugak dia di hantar balik ngn pesawat di0rg ke semenanjung..ari tuh jugak la adik n mak dia dr kedah dtg amek kat KL..mlm tuh ckp lg..(itu sebab lah aku b0leh tau)..hurm..dia nieh pelik sket..jenis xsuka makan ubat..haishh..mcm budak2..awak tuh dah tua..(tua lah sgt)..b0leh dia buat2 mkn ubat..tipu mak ea..cubit kang baru tau..hehe..

aku ugut dia.."mkn lah ubat..kalo awk xmakan ubat maknanya awk xsayang kat sy...".."hmm,yelah yelah sy mkn la ubat tuh.."..bkali2 jugak la dia xm0 xm0 xm0..last2 ayat tuh aku dpt..YES!!! berjaya!! hahaha..awak2,mudah sgt cair eh..hah,lg 1..aku mmg da ckp kat dia s0h st0p sm0king..n bila dia jmpak d0c p0wn d0c s0h dia st0p sm0king..hahaha..AGAIN!! berjaya!!!! mcm tuh la..tau d0c ckp pe?? "awak nak hidup lama ke x??dah la awk ada semput..bek awak berenti mer0k0k.."..hahaha..n alhamdulillah..dia dah bhenti mer0k0k..n nafas dia dah xsesemput dulu..chewahhh..bagus la..itu 1 perubahan yg baik..bykkan minum air masak..bila dah sampai kampung,2hari xcontact..sebabnye??

sebabnye dia xt0pup kdt f0n..n mmg dia malas nak t0pup p0wn..slama nieh dia call pakai cara dia la..besalah nk id0p kan..n selama tuh juga la dia p berubat kampung..dia xsuka ubat tablet..but air2 dia ok..selama 2hari tuh jugak lah aku merana..haha..JIWA KACAU BEB.. haha..bukan aku jek..dia p0wn sama upanya..sanggup call dr h0spital..pastuh siap kena marah ngn org sebelah katil (pesakit jugak la)..sanggup lagi kuar g tempat yg xganggu org..ngn kerusi roda tuh..sbb time tuh baru jd kan..nak jalan mmg susah sgt..sangat2 susah..siann..b0leh nek gila nieh..

hah,lupa lak nak gitau..masa dia all at that time yg dia d0k h0spital itu hari,dia ada ckp nak anta ter0s r0mb0ngan dtg umah aku..nak ikat ter0s..ishh,dah nek minyak kah dia nieh..dia ckp dia mesti dpt cuti n then dlm masa dia cuti tulah nak uruskan semuanya sal kami..(kami lah plak..haha)..aku nieh dgn terkejut n xdpt terima kenyataan..ter0s2an men0lak perancangan gila dia tuh..ishh3..aku dah la tgl lagi seminggu jek kat umah nieh..itu plak yg dia cakapkan..mmg xsenang duduk lah aku kees0kkannye..nak gtau mak or x..tp aku pikir2 balik..xleh jd..sbb nanti mesti punya org akan ckp,um0 remaja..besalah..tau ek0t kata hati ja..haha..ok fine,kita TUTUP sat cerita pasai tuh..sbb aku dah putuskan dah apa kesudahannya perancangan GILA dia tuh..haha..opsss,dah2..k0rang tgu n lihat ja k..(saja wat suspenss sket..hehe)

ok..my f0n xde lah nak dgr deringan dr no yg dia slalu call tuh..selama?? selama 2 HARI...ya..2 HARI!!

n sampai lah mlm td..dia call again..fer da 1st time after 2 ari xcontact..hmm,1st sbb dia MALAS NAK TOPUP..2nd sbb dia G BERUBAT LAM KAMPUNG..3rd sbb dia punya FON MASOK AIR DAAAAA..sape s0h mandi xchek p0ket..sukasuki ja men terjun..haishh..

ok,td kami sembang punya sembang sampai la ke subuh..lama tuh kan..tp ada gak time dia ada keja,kena hang up dulu la..n he'll call back..xdalah sembang papa sgt p0wn..kebanyakan apa yg disembangkan berkaitan dengan hal2 kerja dia..BADANG DIA..eh tak tak..dia mmg badang p0wn..hehe..cite BIDANG DIA lah..n spt biasa aku xtau pape pasal kerja dia..tau sket2 jek lah..n ada lah part yg agak interesting..b0th of us dah tukar panggilan..haha..wal0p0wn xde relati0nship pape..saje nak bg rapat2kan ukhwah..haha..but he said dat he 'l0p' me haha(segan seyh nak sebut..aku buat simb0l sudeyh..haha)

dia masih dlm cuti s0,sembang gebang kami akan di sambung semula mlm nieh..pehhh..lagi??LAGI??
YEAH..bila sembang xpenah puas..okek!! TAK PERNAH PUAS!! hahaha..td p0wn masa nak hang up..byk nau alasan..awak letak dululah..awaklah..sy xnak lah..haishhh..berbulu t0l dua2 ek0r nieh..haha..
macam2..bila dgn dia kalo xckp p0wn aku b0leh senyum..kalo ckp lagi lah..SAMPAI KE TELINGA!! hahaha..
aku nieh kalo menaip mmg susah sket nak brenti..ini aku dah c0ver dua bab..haha..

dah2,bersurai..

wif 'lop',
shuha shuhi

9 comments:

Anonymous said...

lalalla..comel bercintan cintun eh..haha

shUhashUhi said...

ejum : lalalalala...c0mel ker??ahaks...

Anonymous said...

susuah gile nak baca sebab ada menatang apa ntah belah kiri ni..welcome to my blog jadah apa

shUhashUhi said...

fndrocka : awak..lappy awk saiz kecik ea..i mean skrinnyer..hehe..mmg kalo kecik menda alah kiri nieh sibuk jugak nak kac0..nway,s0rry la menyusahkan awk plak..hehe

shUhashUhi said...

fndrocka : awak,nway best gile ur st0ry..jgn le lelama sgt ea..2019 tuh ntah idup lg ke x..huhu

Unknown said...

akhirnya sampai ke episod cintan cintun cik shue...:-)

shUhashUhi said...

kak mia...syhhhhh...jgn ler ckp cen2..malu2~~~

Anonymous said...

oooo sebab skrin kecik rupanya..aku pakai netbook..memg kecik lah.takpelah...aku usahakan juga nak baca.hoho

Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

shUhashUhi said...

owhhh,terharunya...

nt i g jeng0k ur st0ry k..haha

Post a Comment

baby ucuk & me

baby ucuk & me
love each 0ther

:: my ucuk & me ::

Agak2 bila si shuhashuhi nie akan capai target berat badannya??

~~titipan CINTA sampai nanti sampai MATI~~'s Fan Box

CHUBBY GIRL'S BUFDAY