Sunday, April 18, 2010

BAHAYANYA IKAN SARDIN




APAKAH YG SEDANG BERMAIN DALAM FIKIRAN K0RANG SKANG???SEDAP2...TERLIUR2...LAPAR2...HAHAHA..BACA LAH BAWAH NIEH..MESTI K0RANG RASA KENYANG TER0S...!!!HAHAHA

salam,baru ari nieh aku tau yg ikan sardin 2 adalah sgt berbahaya kalo kita mkn n amalkan dalam kehidupan seharian kita..kal0 nak tau lebih lanjut leh bukak kat page kakak nieh..
masyaAllah,kesannya kat kita..sangat2 lah ter0k..mintak lah di jauhkan...

http://mia-ina.blogspot.com/2009/07/baru-kutahu-bahaya-sardin.html#comment-form

thx kakak,kal0 akak xbg kat shue,shue xtau p0wn pasal menda nieh...lg di makan adalah agaknya..huhu..

thx again kak..

SHARE WIF L0VE
shuha shuhi

2 comments:

Mia-Ina said...

akak dpt post ni slps ada se1 kwn di Fb mesej rentetan akak mengadu sakit sendi teramat sejak akak ngidap sakit arthritis ni...dia ckp lps awk mkn sardin..sure awk rs sakit sgt kan..betul ckp org yg bg nsihat ni..setahun akak x amik, penyakit akak kurang sikit....klu atuk nenek kte jns sakit sendi..lenguh2x...ni la satu puncanya. tp ari2 ms ajar murid2 msk sandwich sardin,akak rs as juri sikit2 je..klu akak amik,sure pas2 akak rs sakit nk nangis sendi...

maggie? pn dh setahun akak x amalkan..takut kanser...mula2 mmg susah nk tgl..lps2,akak try & try mengikut kata jurulatih kesihatan ..akhirnya dpt la juga wp sesekali terliur tgk roomates mkn..but sekarang dh jd kebiasaan..xde pe2x perasaan

shUhashUhi said...

tQ kak atas inf0 nieh..tp shue p0wn tertarik jugak dgn k0men dr kwn shue kat FB td..
Apa pandangan akak pada apa yg kwn shue k0men nieh??huhu

yg shue tahu,kal0 kita b0leh elak,elakkan lah..xgitu kak??huhu

Aulbach Mabar-->satu wacana minda yg menarik...

Persoalan yg mesti dihuraikan ialah... Mcm mana dengan mkanan dalam tin & botol yg lain ??? Laici, kicap, kordial, sos n etc ??? adakah mereka tidak menggunakan bahan kimia ??? Bagaimanakah perbandingan antara tulang ikan sardin n ikan bawal boleh diiktiraf padahal struktur dan saiznya yg berbeza ??

Bagaimana pula hanya proses ikan sardin dikhuatiri padahal beras, gandum, ayam, daging, susu, dan makanan lain masih menggunakan bahan yg sama?? adakah kita langsung tidak ingin makanan di dunia disebabkan ada unsur kimia dan akirnya mati kebuluran ???

Itu sme asbab dan cara pemakanan kita yg mendorong kepada kesihatan dan cara hidup sihat... Kalau semuanya seimbang dari segi senaman, khasiat makanan, pengambilan diet seimbang dan minum air yang mencukupi maka insyaallah badan kita akan terpelihara dari segala masalah penyakit.. Tukar mentaliti dan jngan pandang kepada kontra semata-mata...

akal dianugerahkan untuk berfikir dan hati digunakan untuk menilai... _(MABAR)_

Post a Comment

baby ucuk & me

baby ucuk & me
love each 0ther

:: my ucuk & me ::

Agak2 bila si shuhashuhi nie akan capai target berat badannya??

~~titipan CINTA sampai nanti sampai MATI~~'s Fan Box

CHUBBY GIRL'S BUFDAY